בר-דוד קורא לארבל וגולדקנופף להתערב בדחיפות במשבר הבנייה

יו"ר ההסתדרות קורא לשרי השיכון והפנים להתערב מיידית במשבר בענף הבניין | בפנייתו לשרים יצחק גולדקנופף ומשה ארבל ציין בר-דוד כי עליהם להתערב בהגברת קצב הגעתם של עובדים זרים לישראל במקום אלה הפלסטינים, ולהסיר חסמים בירוקרטיים שמעכבים את ההליך | מתריע: התנהלות המדינה מסכלת את פעילות תאגידי כוח האדם החדשים שהוקמו לטובת העניין

אתר בנייה (אילוסטרציה) | צילום באדיבות: ארגון הקבלנים בנגב.

ערב המלחמה הועסקו בישראל כ-90 אלף עובדים פלסטינים, ועצירת כניסתם ארצה יצרה מחסור חמור בידיים עובדות וגרמה לצמצום משמעותי של עבודות הבנייה בארץ. לאור זאת אישרה הממשלה הגדלה משמעותית של מכסת העובדים הזרים הרשאים לעבוד בישראל, והורתה להקים תאגידי כוח אדם חדשים שיעסיקו את העובדים הזרים הצפויים להגיע.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום (ה') לשר השיכון יצחק גולדקנופף ולשר הפנים משה ארבל וביקש מהם להתערב בדחיפות במשבר בענף הבניין, שמצוי בחוסר אדיר של עובדים הנאמד בעשרות אלפים. משום שהתברר, כך לדברי בר-דוד, כי העובדים הזרים לא מגיעים ארצה בקצב הנדרש, בין היתר בשל חסמים ממשלתיים ובירוקרטיים. בפועל, נקלטים מידי שבוע רק כמה עשרות עובדים, היקף שלא מאפשר את המענה האקוטי בצורך לעובדים. יתרה על כך, התריע בר-דוד, כי העובדים הזרים החדשים מוקצים לתאגידים החדשים באופן שמעכב את התאוששות הענף.

לאור זאת, ולאור המשבר המתמשך שמשפיע ישירות על מצב הדיור ועל יוקר המחייה, קרא בר-דוד לשרים להיפגש עמו בדחיפות במטרה להסיר חסמים ולגבש פתרונות אפקטיביים לבעיות שפורטו. "האתגר הוא מורכב, ולכל דרך פעולה הננקטת על ידי המשרדים עליהם אתם מופקדים ישנן השלכות ארוכות טווח הן על אלפי עובדים, הן על התשתיות במדינה והן על יוקר המחייה", סיכם יו"ר ההסתדרות.

כתיבת תגובה